RABENS SALONER

Geïnspireerd door exotische plekken in de wereld creëert de Deense Birgitte Raben Olrik de meest stijlvolle collecties voor haar merk Rabens Saloner. De ontwerpen van Rabens Saloner zijn gemaakt voor vrouwen die hun identiteit naar voren brengen met prachtige kleding waar ze zich goed in voelen. De combinatie van creativiteit, het gebruik van luxe materialen en Aziatische invloeden vormen de sleutel voor het succes achter de collectie van Rabens Saloner.

Monique van Heist

moniquevanheist concentreert zich op klassieke uniseks garderobestukken en vertaalt haar sociologische mode-observaties in zeer draagbare en hedendaagse ontwerpen.
Haar kledingstukken zijn perfect gesneden, luxueus uitgevoerd en zitten vol slimme details en duidelijke referenties.

Monique van Heist (Haarsteeg, 1972) startte haar label moniquevanheist in 2004, nadat ze afstudeerde aan de AKI academie voor beeldende kunsten en haar masterdiploma behaalde aan het Fashion Institute Arnhem.

Met haar label onderzoekt ze de grijze gebieden van onze kledingcultuur terwijl ze een kleine dosis humor toepast.

DIEGA PARIS

Diega is een confectiemerk uit Parijs. Het is in 2001 opgericht door Carole Petit. De garderobe van Diega wordt gekenmerkt door een mannelijke en vintage touch, natuurlijke materialen en een bohemienachtige stijl. Het merk richt zich op vrouwen die houden van makkelijke en authentieke kleding, reizen, mooie prints en elegante materialen.

Zenggi

 

Zenggi, kwaliteit, elegantie en stijl voor vrouwen overal ter wereld!

Het kledingmerk Zenggi maakt kwaliteit, elegantie en stijl bereikbaar voor vrouwen overal ter wereld. Zenggi presenteert stijlvolle, ingetogen collecties van de hand van de designer Marian Wigger. In de items van Zenggi staan verfijning, duurzaamheid en een tijdloze blend van heden en verleden centraal. Leuk om te weten als jij straalt in jouw Zenggi jurk!

In het hele design- en productieproces heeft Zenggi oog voor de vrouw die graag de kleding van Zenggi draagt. De collecties van Zenggi zijn gemaakt om jouw dagelijkse leven te verrijken. Dat doen ze met draagbare, goed doordachte stukken zoals die mooie Zenggi jurk waarin ieder detail klopt. Alle items worden met de hand gemaakt in Europese ateliers waar de naaisters net zoveel liefde voor hun vak hebben als Zenggi. Dat oog voor detail zie je en voel je!

 

 

 

Martine Viergever

 

Martine Viergever is een Nederlandse accessoire-ontwerper met een gedistingeerde handgemaakte stijl en een poëtische visie. Met haar stukken creëert ze een bol voor het ingetogene, voor het onzichtbare, voor de drager die helemaal niet versierd hoeft te worden. Dat is het spanningsveld waarin Martine Viergever opereert. Ze creëert voor menselijke expressie – en speelt met de tegenstellingen die daarbij horen.

Door haar carrière als ontwerper een kickstart te geven, vond ze manieren om het gewone buitengewoon te maken. Met deze eerste collectie, genaamd Things That Might As Well Be, belicht Martine Viergever de alledaagse voorwerpen die onze aandacht verdienen. Ze legt de dingen vast waarmee we onszelf dagelijks omringen, maar die we vaak over het hoofd zien. Een haarspeldbocht die voor altijd verloren is, of een stuk speelgoed dat ons nostalgisch laat voelen - ze viert het gewone door er tijdloze stukken van te maken.

 

Ahlvar Gallery

 

 

Ahlvar Gallery, opgericht in 2013, actualiseert de iconische zijden blouse voor de stedelijke vrouw. Combineert vloeiende, alledaagse zijden stijlen met traditionele klassiekers en statement pieces. De Zweedse ontwerper en oprichter Frida Ahlvarsson wil het begrip tijdloze kleding herdefiniëren.

Frida's passie voor design begon toen ze 11 jaar oud was en werd gediagnosticeerd met scoliose. De diagnose maakte het moeilijk voor haar om te leven als een gemiddeld kind wanneer ze 2 uur per dag een 20 cm dik plastic korset droeg. Haar moeder zei dat ze iets moest wensen dat haar overdag bezig kon houden, en toen kreeg ze haar eerste naaimachine. In de zomer van 1995 naaide Frida 60 knuffels en haar moeder moest elke tweede dag naar de stoffenwinkel rennen om haar nieuwe hobby te omarmen. Elke persoon kreeg een knuffeldier voor verjaardagsfeestjes, kerstcadeaus of vrienden en familie die bij haar thuis langskwamen.

Een jaar later begon Frida aan de middelbare school en haar interesses veranderden van het naaien van knuffels naar het maken van kledingstukken die ze niet kon vinden of betalen. Zo is het allemaal begonnen - van echt zwaar nieuws tot het begin van haar levenslange passie. Vandaag de dag heeft het bedrijf bijna tien jaar een organische groei en is het te vinden bij meer dan 120 resellers. Ahlvar Gallery is trots op zijn unieke benadering van het maken van kleding, waarbij pasvorm en tijdloos design voorop staan en nooit concessies doen aan kwaliteit. "Mijn grootste doel voor mijn ontwerp is om de drager een beetje meer zelfvertrouwen te geven bij het dragen van een Ahlvar Gallery-stuk. Het maakt niet uit of ze een belangrijke vergadering bijwoont, uit eten gaat met vrienden of familie ontmoet - ik wil dat mijn ontwerp aanvoelt als de voor de hand liggende keuze.

het bedrijf is 100% eigendom van vrouwen.

 

 

 

ÂME ANTWERP 

Âme is een Belgisch dames ready-to-wear label dat de kracht van relaxte luxe verkent. Het is gemaakt om een nieuwe generatie vrouwen te dienen die het alledaagse gemak in stijl verdedigen.

Âme is gevestigd in Antwerpen en is opgestaan uit de zielen van Alizée Van Strydonck en Ysaline Grangé, twee vastberaden dromers met meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van mode.

RUE BLANCHE

De collecties van Rue Blanche zijn minimalistisch, clean en tijdloos. Daarnaast staat het Belgische label (1987) vooral bekend om haar tijdloze en cleane knit. De ongecompliceerde en soepel vallende tops, gemaakt van zachte en luxueuze materialen, laten zich makkelijk combineren met… ja, eigenlijk alles.

WILLEMIJN VAN DIJK

Willemijn van Dijk ontwerpt in 2012 haar eerste schoudertas. Als dit eenvoudige tasje van lamsleer een hit wordt onder haar vriendinnen, besluit zij zich volledig te richten op het ontwerpen. In de daaropvolgende  jaren heeft zij haar favoriete tasje doorontwikkeld naar een solide collectie met een krachtig en duidelijk te herkennen ontwerpsignatuur.

Vakmanschap en esthetiek komen in haar ontwerpen samen. Design in alle eenvoud. Rauwe afwerkingen en kenmerkende verhoudingen. Tijdloos en intuïtief. Met zorg en kwaliteit in Nederland gemaakt.

De collectie bestaat uit een doorlopende basis, de ESSENTIALS. Dit zijn de tassen die zich al jaren bewijzen in hun eenvoud en populariteit.
Ze zijn verkrijgbaar in de kleuren zwart, grijs en cognac.

Maria Jobse

Een MARIA JOBSE-product stroomt inspiratie uit de natuur, het Nederlandse kleurenpalet doet denken aan het erfgoed van de oude meesters dat de levendige en duidelijke Nederlandse verlichting van naturalistische allure definieerde. Er is een kwaliteit van synesthesie aan het label: het is niet alleen een concept of merk van objecten, maar verweegt de ervaring in vele betekenissen en sentimenten.

Maria Jobse reageert op een allesomvattend gevoel dat een totaal spectrum van binnenkomende stimulaties verenigt. Ze neemt haar landschap zo gevarieerd als de natuur, door de mens gemaakte structuren, menselijke capaciteit; het observeren van zintuiglijke kwaliteiten, het ophalen van herinneringen aan de gulden snede, tactiele ervaring, vormen en verbindingen. Dit is haar aard en haar fundament als ontwerper.

Ellen Beekmans Sieraden

In 2010 begon Ellen Beekmans’ carrière als sieradenontwerpster. Het merk is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een volwaardig label dat verkocht wordt bij 160 mode- en lifestyle winkels in Nederland, Duitsland en België. Ellen ontwierp verschillende museumcollecties en haar sieraden worden door talloze vrouwen, van Koningin Maxima en prinses Mabel tot Dionne Stax en Lonneke Nooteboom gedragen en omarmd. 

Het combineren van kleuren heeft me altijd geboeid zowel in mijn schilderijen als in mijn sieraden. (Half) edelsteen, parelmoer en zoetwaterparels zijn materialen waarmee ik erg graag werk. Daarnaast maak ik voor mijn vintagelijn veel gebruik van oude en unieke materialen gevonden op antiekmarkten.  

SUSAN BIJL

In haar jeugd was haar favoriete manier om haar kamer schoon te maken het weggooien van de meeste van haar spullen om een minimalistische en rustige plek te creëren, simpelweg omdat ze niet graag veel 'spullen' rondslingert. Met dezelfde geest, maar vele jaren later, zou ze de tas ontwerpen om alle tassen te vervangen.

Die tas is The New Shopping Bag. Susan maakte het eerste ontwerp en prototype in het jaar 2000, na haar studie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.

Mede ontstaan uit het idee om het afval dat komt kijken bij de productie van plastic tasjes te verminderen; en mede vanuit de 'less is more' Nederlandse designfilosofie was The New Shopping Bag meteen een hit onder vrienden, modeliefhebbers en ontwerpers.

 

Het oorspronkelijke ontwerp van de tas was gebaseerd op het silhouet van een generieke plastic zak. Susan gaf er haar eigen draai aan door een kleurrijke variatie te creëren, gemaakt van ripstop nylon. Van dezelfde stof zijn vliegers gemaakt, ripstop is zowel onverwoestbaar als lichtgewicht - waardoor het de ultieme keuze is. Het enige wat ontbrak was een handtekening. Na vele schetsen en prototypes creëerde Susan de iconische 'Flash' - een diagonale streep die sindsdien op elk product is verschenen dat ze heeft ontworpen.

We zijn klein begonnen. In de eerste twee jaar naaide Susan bijna 400 tassen in haar studio in Rotterdam, voordat ze ze rechtstreeks verkocht aan onafhankelijke boetieks in Nederland.

Na het aantrekken van positieve aandacht van de pers en het wekken van de interesse van boetieks over de hele wereld (waaronder Paul Smith in het Verenigd Koninkrijk en het Japanse United Arrows), begonnen we langzaam te groeien van een kleinschalig kunstproject tot een echt bedrijf.

Het vertrouwen en enthousiasme van zowel onze retailers als klanten hielp ons om The New Shopping Bag – in meer dan 400 variaties – van Scandinavië naar Australië te verspreiden.